werkwijze

Connectie maken met jouw doelgroep Hoe pakken
we dat aan?

Voor ons maakt het niet uit of je nu een groot of een klein team hebt. Zie ons als een externe afdeling, een soort verlengstuk. Wij draaien gewoon mee als onderdeel van jouw team. Misschien heb je helemaal geen team beschikbaar of werk je juist met een vast reclamebureau of online marketingbureau? Dat vinden we alleen maar prachtig! Want wij zijn van nature samenwerkers.

Voorbereiding

01

Inhoud en KPI’s bepalen

Een streaming-event staat niet op zichzelf. Je wil er een specifiek doel mee bereiken. Tijdens een strategische sessie brengen onze storydesigners jouw ambities, doelen en KPI’s in kaart. We diepen samen het onderwerp of thema uit. Wat komt er op het programma: is het een productlaunch, een kennissessie, een jubileum? En we denken na over wie de presentatie doet. Schuiven er misschien gasten aan en welke rol vervullen zij dan precies?

02

Doelgroep in beeld

In onze strategie staat de doelgroep centraal. Daarom is het essentieel dat wij jouw doelgroep kennen. Voor wie organiseren we dit event? Daarom verzamelen we het liefst vooraf ook input bij jouw marcom-team. Heb je zelf niet zo'n afdeling? Geen probleem, dan pakken wij dat stuk voor je op. Brengen wij in kaart wat leeft en speelt binnen jouw doelgroep.

03

Ontwikkeling script

De bovenstaande voorbereidingen vormen de basis voor het script. Dat script begint als overkoepelende verhaallijn, waarbij we natuurlijk alvast rekening houden met bepalende elementen en details.

04

Marketing en promotie van jouw event

Als de basis van het event eenmaal staat, komt de marketing op stoom. Samen met jouw marcom-team brengen we de doelgroep op de hoogte. Daar heb je passende content voor nodig. En natuurlijk online campagnes op zorgvuldig gekozen kanalen. Indien gewenst zorgen we dat de inschrijvingen op de juiste plek terechtkomen. En we maken iedereen die zich heeft ingeschreven enthousiast met reminders en nieuwsbrieven.

De studio in

01

Decor en aankleding

In de aanloop naar de uitzending verfijnen we het script stukje bij beetje naar de realiteit van de studio. Nu gaat het ook om het decor, setdressing, lichtgebruik, kleuren, kleding en visagie. Wat kan er allemaal binnen de beschikbare ruimte en het budget? Ook dat is natuurlijk van invloed op het definitieve script.

02

Presentatietraining

Cruciaal tijdens al deze voorbereidingen is de training van de presentatoren en andere studiogasten. Wat is hun rol, welke tone-of-voice past daarbij, hoe grijp je als presentator de aandacht van de deelnemers, hoe zorg je voor dynamiek, hoe bepaal je het tempo in een gesprek of presentatie? Onze regisseur laat iedereen voor de camera groeien.

03

Repetities

In de repetities perfectioneren we de laatste details uit het script. En we oefenen de uitvoering tot iedereen er helemaal klaar voor is. Zowel voor de schermen als erachter. En dan is het zover… De klok telt af en we gaan live!

04

Uitzending

Tijdens de uitzending sta je er niet alleen voor. Achter de schermen zorgen wij ervoor dat je op een natuurlijke manier het script volgt. Onze regisseurs loodsen je door de uitzending. Daar gebruiken we slimme schermen voor. Verder bewaakt ons team de interactie met je publiek. Zo filteren we vragen en opmerkingen en leggen die op een makkelijke manier voor aan de presentator. Terwijl jij voor de camera staat, verzamelen wij relevante data. Dus ook alle waardevolle input en feedback die je krijgt van je doelgroep.

Kansen verzilveren

01

Van connectie naar kwalitatieve interactie

Stiekem was de livestream zelf nog maar het begin. Want na afloop van de uitzending breekt de tijd aan om te oogsten. Vooraf bepaalden we in de strategische sessie al de doelen en KPI’s van de livestream. Wat wilde je bereiken: nieuwe klanten aantrekken, meer conversie, data en inzichten verzamelen, kennis delen, aan je imago en zichtbaarheid werken?
Tijdens het event is de connectie met jouw doelgroep omgezet in kwalitatieve interactie. Dat is waarde die je zo snel mogelijk wil verzilveren.

02

Inzichten verzamelen

Na afloop versturen we enquêtes naar de deelnemers. Zij waren intensief betrokken, dus een grote groep deelt graag met je hoe ze zij de webcast hebben beleefd. Welk onderdeel maakte hen enthousiast? Waar haakte iemand juist op af? De antwoorden geven nog meer inzicht in de interesses van je doelgroep. Bovendien geeft de enquête deelnemers ook extra kansen: willen ze misschien nog specifieke informatie over een bepaald product of dienst? Krijgen ze in ruil voor hun antwoorden een aardigheidje?

03

Opbrengst: een berg unieke content

Tijdens de uitzending creëren we waardevolle content waar je weken – zo niet maanden – mee vooruit kunt. Denk bijvoorbeeld aan berichten over de opvallendste uitkomsten bij polls en stellingen. Soundbites en clipjes van sleutelmomenten uit de livestream. Maar ook algemene berichten over de opkomst, ervaringen, een selectie van de beste chatvragen met antwoord. En ga zo maar door.